Majmuni u cirkusu mahnito vrište u kavezima, a izvana se ljudi ubijaju i umiru u drugom cirkusu: tra – je Španjolski građanski rat. Glupi klaun, koji je na – silno regrutiran, mačetom izvršava krvoproliće nad vojnicima Narodne fronte, još uvijek noseći kostim klauna. Mnogo godina kasnije, u Francovo vrijeme, Javier, klaunov sin, zapošljava se kao Tužni klaun u cirkusu gdje upoznaje čudne likove: tu su Čovjekmetak, krotitelj slonova i bijesni dreseri pasa. Tu prvi put upoznaje Sergia. Počinje priča o Javieru i Sergiu, dva zastrašujuće izobličena klauna, gurnuta u bijes, očaj, požudu i borbu do smrti u nadi da će osvojiti ljubav najljepše i najokrutnije žene u cirkusu.
Alex de la Iglesia rođen je u Bilbau 1965. S deset godina je crtao stripove, a Alexa Raymonda, Stana Leeja i Vázqueza smatra svojim duhovnim očevima. U želji da dodatno proširiti horizonte, studira na sve – učilištu Deusto, gdje, prema vlastitim riječima, naj – veći dio vremena provodi u baru i u društvu filmskih radnika. Odlučan da se pridruži svijetu showbusinessa, radi kao scenograf na filmu Enriquea Urbize ‘Todo por la Pasta’. Uskoro snima svoj prvi kratkometražni film ‘Mirindas asesinas’ (1991.), koji osvaja nagrade na mnogim festivalima te uvjerava Pedra Almodovara da producira njegov prvi igrani film, ‘Accion Mutante’ (1993.). Film osvaja dvije nagrade na Montreal Fantasia Film Festivalu i čak tri nagrade Španjolske akademije. Njegov drugi film, ‘El Dia de la Bestia’ (1995.), osvaja šest španjolskih Osca – ra, a hvali ga publika i kritika na festivalima u Veneciji, Torontu i Bruxellesu. ‘Perdita Durango’ (1997.) njegov je treći igrani film, slijedi ‘Muertos de Risa’ (1999.) i ‘La Comunidad’ (2000.). Osniva vlastitu producentsku kompaniju Pánico Films i snima ‘800 balas’ (2002.). Filmom ‘Crimen perfecto’ (2004.) Alex de la Iglesia vraća se crnom humoru. Tijekom 2007. Alex potpisuje scenarij i režiju filma’The Oxford Murders’, u kojem glume Elijah Wood, John Hurt i Leonor Watling i koji na kino-blagajnama za – rađuje više od osam milijuna eura.